De kwaliteitscriteria van de SKF-Label Keurmerk visitatie

De SKF-Label Keurmerk visitatie wordt reeds jaren gebruikt om de aangesloten SKF-praktijken één keer per twee jaar te bezoeken. Op basis van een aantal door het SKF benoemde kwaliteitscriteria wordt de visitatie uitgevoerd. HCA voert deze visitaties als exclusieve partner uit voor de SKF-praktijken. De visitatie, “het praktijkbezoek”, is onderdeel van het totale visitatieproces.

Over welke kwaliteitscriteria hebben we het?

De SKF heeft op basis van het opgestelde kwaliteitsdocument SKF* gekozen voor de volgende kwaliteitscriteria.

I                              Actueel overzicht van de praktijkorganisatie en praktijksamenstelling

II                             Algemeen (update van praktijk over kwaliteitsontwikkelingen gedurende recente periode van 1-2 jaar)

III                            Update i.r.t. het praktijk portfolio                       

IV                            Ontwikkelen, samen leren en verbeteren m.b.v. gegevens verkregen uit laatste visitatie

V                             Kwaliteitsontwikkeling van de fysiotherapeuten (leerlijnen en leerklimaat)

VI                            Kwaliteitsbeleid en kwaliteitsontwikkeling van de praktijk

VII                           Klanttevredenheid

VIII                          Dataverzameling op basis van LDK-datarapportage (o.a. op basis van zelfreflectie en waarde gedreven zorg)

IX                            Update van praktijkinrichting (indien van toepassing)

X                             Samenwerking – regionalisering en zorginnovatie

XI                            Doelmatigheid – effectiviteit en passende zorg

XII                           Wet- en regelgeving

XIII                          Aanvullende voorwaarden door verzekeraars

* raadpleeg voor inzage van het document de SKF-website