De kwaliteitscriteria van de SKF-Label Keurmerk visitatie
De SKF-Label Keurmerk visitatie wordt reeds jaren gebruikt om de aangesloten SKF-praktijken één keer per twee jaar te bezoeken. Op basis van een aantal door het SKF benoemde kwaliteitscriteria wordt de visitatie uitgevoerd. HCA voert deze visitaties als exclusieve partner uit voor de SKF-praktijken. De visitatie, “het praktijkbezoek”, is onderdeel van het totale visitatieproces.
Over welke kwaliteitscriteria hebben we het?
De SKF heeft op basis van het opgestelde kwaliteitsdocument SKF* gekozen voor de volgende kwaliteitscriteria.
I Actueel overzicht van de praktijkorganisatie en praktijksamenstelling
II Algemeen (update van praktijk over kwaliteitsontwikkelingen gedurende recente periode van 1-2 jaar)
III Update i.r.t. het praktijk portfolio
IV Ontwikkelen, samen leren en verbeteren m.b.v. gegevens verkregen uit laatste visitatie
V Kwaliteitsontwikkeling van de fysiotherapeuten (leerlijnen en leerklimaat)
VI Kwaliteitsbeleid en kwaliteitsontwikkeling van de praktijk
VII Klanttevredenheid
VIII Dataverzameling op basis van LDK-datarapportage (o.a. op basis van zelfreflectie en waarde gedreven zorg)
IX Update van praktijkinrichting (indien van toepassing)
X Samenwerking – regionalisering en zorginnovatie
XI Doelmatigheid – effectiviteit en passende zorg
XII Wet- en regelgeving
XIII Aanvullende voorwaarden door verzekeraars
* raadpleeg voor inzage van het document de SKF-website